Hasła alfabetycznie

  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Inne znaki 
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  Q  R  S  Ś  T  U  V  W  X  Z    Y 

bump-mapping

Metoda poprawiania wyglądu renderowanych obrazów przez taką zmianę wyglądu tekstur za pomocą ich oświetlania i cieniowania, by wyglądały jak trójwymiarowe. W ten sposób doskonale można zwiększyć realizm rzeźby terenu i faktury powierzchni np. w grach komputerowych. Istnieją trzy podstawowe rodzaje bump-mappingu. Emboss bump-mapping: nowa tekstura powstaje przy wykorzystaniu efektu graficznego emboss. Environment Mapped bump-mapping (mapowanie środowiskowe): nowa tekstura powstaje w wyniku nałożenia na nią specjalnej mapy środowiskowej stworzonej na podstawie informacji o strukturze przedstawianego przez teksturę materiału. Per-Pixel Shading (cieniowanie pikseli): nowa tekstura powstaje w wyniku skomplikowanej obróbki każdego piksela wchodzącego w jej skład. Ang. mapowanie (nakładanie) wybojów.

 

bump-mapping.jpg