Hasła alfabetycznie

  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Inne znaki 
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  Q  R  S  Ś  T  U  V  W  X  Z    Y 

PhysX

Procesor PhysX to sprzętowy akcelerator obliczeń fizycznych (PPU) produkowany przez firmę Ageia. Procesor ma odciążyć kartę graficzną i procesor komputera z wykonywania obliczeń fizycznych niezbędnych do stworzenia sceny 3D. Pozwala na przykład obliczyć tor ruchu wielu obiektów (kropel deszczu, źdźbeł trawy). Rozwiązanie takie znacznie zwiększa efektywność działania gier komputerowych, ponieważ obliczenia te były najczęściej zbyt wymagające nawet dla najwydajniejszych procesorów i kart graficznych. Technologia przejęta w 2008 r. przez firmę NVIDIA. Komputer PC wyposażony w kartę graficzną z GPU NVIDIA GeForce pozwala na realizację w czasie rzeczywistym, realistycznych efektów fizycznych, oraz środowiskowych w grach komputerowych.