Hasła alfabetycznie

  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Inne znaki 
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  Q  R  S  Ś  T  U  V  W  X  Z    Y 

streaming

Przesyłanie plików multimedialnych (rzadziej samego dźwięku) przez internet do komputera użytkownika i odtwarzanie go na ekranie w czasie rzeczywistym. Zaletą tej technologii jest fakt, że nie trzeba czekać na ściągnięcie się całego pliku, aby móc zapoznać się z jego zawartością. Streaming wykorzystuje technologie kompresji danych (np. MPEG), więc na komputerze użytkownika wymagany jest odpowiedni program, który je zdekompresuje - dwie najpopularniejsze aplikacje to Apple QuickTime (obsługuje format MOV i QT) oraz Windows Media Player (wspiera format ASF i WMV). Aby obraz przesyłany w technologii streamingu był wyświetlany w sposób płynny, użytkownik musi dysponować przepustowością łącza minimum 96 kbps. W internecie działa także wiele stacji radiowych nadających audycje na żywo, z wykorzystaniem technologii streamingu danych.