Hasła alfabetycznie

  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Inne znaki 
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  Q  R  S  Ś  T  U  V  W  X  Z    Y 

Web 2.0

Termin spopularyzowany przez firmę O'Reilly Media, który opisuje zmianę sposobu tworzenia i funkcjonowania serwisów internetowych. W klasycznym modelu istniał wyraźny podział na twórcę serwisu i odbiorcę treści. W ramach modelu Web 2.0 treść jest generowana przede wszystkim przez użytkowników witryny, tworzących gromadzącą się wokół niej społeczność. Wydawca dostarcza natomiast narzędzia wspomagające internautów w tym procesie oraz definiuje charakter serwisu. Z nowym modelem tworzenia stron WWW jest związane także pojęcie folksonomii, czyli przypisywania wszystkim treściom słów kluczowych, ułatwiających wyszukiwanie i klasyfikowanie materiałów. Z pojęciem Web 2.0 kojarzą się również blogi oraz szerokie wykorzystywanie nowoczesnych technologii, takich jak dynamiczne prezentowanie zawartości strony (systemy Ajax i RSS). Do popularnych serwisów Web 2.0 zaliczają się del.icio.us (http://del.icio.us), Flickr (www.flickr.com), Wikipedia (www.wikipedia.pl).